מחוברים לתנ"ך מנוכרים לשיעור – תפיסות תלמידי דור ה- Z בבתי ספר ממלכתיים על יסודיים
החינוך וסביבו מ"ב, עמ' 1 - 24 [2020]
עברית
המחקר בחן את יחסם לתנ"ך של בני נוער מדור ה־Z בישראל ואת ציפיותיהם מלימודי תנ"ך בבית הספר. באמצעות ראיונות חצי־מובְנים ובהתאם לגישה האיכותנית ולאסטרטגיית חקר מקרים, נאספו נתונים מ־76 תלמידים יהודים בני 12-18 הלומדים בבתי ספר על יסודיים, שעל פי הגדרתם העצמית, כ־40% מהם חילונים וכ־60% מסורתיים. ממ...
'כדאי' ו'ראוי' להיות מורה – דרוש חזון לתוכניות להכשרת מורים להוראת מקרא ותרבות ישראל
החינוך וסביבו מ', עמ' 1 - 30 [2018]
עברית
במאמר זה נבחנת הבחירה לעסוק בהוראה כבחירה ערכית הנובעת מתחושת חובה לעסוק בהוראה, זאת לאור ממצאים של מחקר איכותני שבדק את המניעים שהשפיעו על כל הסטודנטים במחזור הראשון של התוכנית, לבחור להצטרף לתוכנית הכשרת מצטיינים להוראת מקצועות יהדות בבתי ספר ממלכתיים. תוכנית המצטיינים כוללת תגמולי יוקרה ומלג...
הוראת מקצועות היהדות – ממצאי מחקר על סטודנטים-מורים המלמדים בבתי ספר תיכונים ממלכתיים
החינוך וסביבו ל"ג, עמ' 309 - 325 [2011]
עברית
במאמר זה מוצגים ממצאים ממחקר אורך איכותני, בו נבדקו גישות הוראה של סטודנטים-מורים, תלמידי תוכנית הכשרה אוניברסיטאית ייחודית להכשרת תלמידים מצטיינים בהוראה במקצועות יהדות בבתי ספר ממלכתיים על יסודיים. התוכנית הוקמה, בין היתר, כדי לחולל שינוי ביחס של תלמידי בית הספר הממלכתי ללימודי יהדות ותרבות. ...